فرق لپ تاپ بازی و لپ تاپ گیمینگ

فرق لپ تاپ بازی و لپ تاپ گیمینگ

فرق لپ تاپ بازی و لپ تاپ گیمینگ ، برای خرید یک لپ تاپ ابتدا باید نیاز خود را بشناسید. در این مقاله می خواهیم به بررسی فرق لپ تاپ بازی و لپ تاپ گیمینگ بپردازیم. واضح است که روی هر لپ تاپی می توان بازی نصب کرد. اما لپ تاپ های گیمینگ ارزان مختص گیم طراحی شده اند.
در دوران نه چندان دور تفاوت بخصوصی میان لپتاپ‌ها وجود نداشت، ولی در حال حاضر با توجه به نیاز کاربران در حوزه‌های گوناگون طبقه‌بندی لپتاپ‌ها هم تغییر یافته و شاهد سری‌های متفاوتی با کاربردهای مختلف هستیم.
لپتاپ‌های گیمینگ نیز یکی از این دسته بندی ها هستند. کما بیش همه شرکت‌های تولید کننده، لپ تاپ های گیمینگ را در خط تولید خود دارند. تولید لپ تاپ های گیمینگ همواره در حال افزایش است.

ساختار لپ تاپ های گیمینگ نیز مانند لپ تاپ های معمولی بوده و می توان به با استفاده از آن به کارهای روزمره مانند: وبگری پرداخت. (ولی با کیفیت بسیار بیشتر). در مجموع لپتاپ‌های گیمینگ همان لپتاپ‌های متداول هستند اما با قویترین و بهترین قطعات و سخت افزار. تقریبا همه گیمرها در این زمینه با هم موافق هستند که یک کامپیوتر شخصی توان بیشتری نسبت به یک لپتاپ دارد. پس دلیل این که لپتاپ‌ های گیمینگ باید به وجود بیایند چیست؟ دلیل ساده اما مهم آن، این هست که لپتاپ‌ها قابلیت جابه جایی دارند و این مزیت دلیل تولید آن ها را توجیه می کند.

برای بازی کردن به توان پردازشی بالایی نیاز است و این به معنی مصرف انرژی بیشتر و در نتیجه تولید گرمای بالاتر است. مهمترین قاتل قطعات کامپیوتر نیز همین گرما است، بنابراین باید فورا از سیستم خارج شوید، برای خنک کردن دستگاه به خنک کننده های بزرگتر و قویتری نیاز است تا بتواند این گرمای اضافی را از سیستم خارج کند. همین موضوع سبب وزن و حجم بیشتر این لپتاپ‌ها در مقابل با سایر سری‌های تولیدی است. ابن مسلئه مصداق همان ضرب المثل معروف است هر که طاووس خواهد جور هندوستان کشد.
همانطور که پیشتر ذکر شد گیمینگ یعنی همه چیز در حد کمال. اکنون با هم نگاهی دقیق تر به مشخصات یک لپتاپ گیمینگ بیندازیم.

GPU

در لپتاپ‌های گیمینگ مهمترین قطعه، توان پردازش واحد گرافیکی است . لپتاپ‌های گیمینگ بهترین کارت گرافیک را در در میان سایر لپتاپ‌ها دارند. کارت گرافیک لپ تاپ های گیمینگ معمولا از بروزترین برندهای مطرح دنیا یعنی nvidia و AMD هستند. اما لپ تاپ های دیگر معمولا به گرافیک خود CPU اکتفا می کنند.

RAM

سرعت و فضای رم، نقش بسیار ویژه ای در اجرای روان بازی ها دارد. این قطعه کمک می‌کند میان یک جنگ همه جانبه از دیگران عقب نمانیم. در لپتاپ‌های گیمینگ جدید هنگامی که رم کارت گرافیک کافی نباشد سیستم می‌تواند از رم دستگاه استفاده کند. پس این قطعه را مهم بدانید.

CPU

این قطعه کمک می‌کند که هسته سیستم مقاوم بماند. بنابراین پس از کارت گرافیک به فکر CPU باشید به دلیل اینکه نرم افزار بازی روی سیستم با دوام بهتر اجرا می‌شود.

Hard

یا بهتر است گفته شود فضای ذخیره سازی، به دلیل اینکه در بیشتر لپتاپ‌های گیمینگ به جای استفاده از هارد‌های قدیمی از SSD ها استفاده می‌شود که همین کار می‌تواند سرعت راه اندازی سیستم را تا حدود سه ثانیه پایین بیاورد.

Sound card

در لپ تاپ های گیمینگ معمولا از بهترین چیبست کارت صدا استفاده می شود. به این دلیل که هم بتواند بهترین صدا با بیشترین جزئیات را پخش کند (مانند صدای پا) و هم می تواند پردازش صدا را به طور کامل انجام دهد و به پردازش CPU نیاز نداشته باشد.

Keyboard

کیبوردی که هم سرعت بالایی داشته باشد و هم بتواند زیر دست یک گیمر مقاوم باشد واقعا به مهندسی ویژه ای نیاز دارد. به این معنا که اگر شما بخواهید با سایر لپتاپ‌ها، گیم هم بازی کنید، کیبورد آن بیش از یک الی دو ماه جوابگو نخواهد بود.

LAN

امروزه بازی های آنلاین طرفداران زیادی پیدا کرده اند. بنابراین کارت شبکه در لپ تاپ های گیمینگ نقش بسیار زیادی دارد. کارت شبکه‌های گیمینگ بسیار پرقدرت تر از کارت شبکه‌های معمولی هستند و با نرم‌افزار‌های بخصوصی تمام پهنای باند را به بازی اختصاص می‌دهند.

Cooling system

سیستم خنک‌سازی در نهایت چیزی است که یک لپتاپ گیمینگ را از یک لپتاپ معمولی متمایز می‌کند. تمامی قطعات پر مصرف و قوی که گاهی اوقات اورکلاک هم می‌شوند نیاز به یک سیتم خنک کننده قوی دارند. به همین دلیل است که کمپانی‌های گوناگون روی این قسمت تحقیقات بسیاری انجام می‌دهند. هر کدام ادعا دارند که بهترین سیستم خنک‌کننده را دارند. تا جایی که در برخی از لپتاپ‌ها از سیستم خنک کننده مایع هم استفاده می‌شود.

همانطور که قبلا ذکر شد هر چیزی که پسوند گیم داشته باشد باید سریعترین و بادوام ترین چیز در کلاس خود است تا بتواند گیمرها را راضی کند. چرا که در دنیای گیم ممکن است در یک میلی ثانیه بمیرید این اتفاق در هیچ جای دیگری رخ نخواهد داد. بدیهی است که برای داشتن بهترین چیزها باید بیشترین هزینه را هم بپردازید. از این رو قیمت لپ تاپ های گیمینگ از لپ تاپ های معمولی بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود / عضویت
یک کد تأیید به شماره همراه شما پیامک خواهد شد
ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف(00:60)

اگر کسی رو نداری که برای خرید راهنمایی ات کنه، این فرم رو پرکن ما کنارتیم 😉

  • کیبرد انگلیسی

تماس 👈

شبکه های اجتماعی 👈

راه ارتباطی در تمام پیام رسان های داخلی و خارجی 👈

09014704950

استوک

ما در تلاشیم قیمت ها رو به روز نگه داریم، ولی به دلیل افزایش لحظه ای قیمت درهم امارات، لطفا قبل از ثبت سفارش، قیمت را تلفنی چک کنید.

درخواست برای : فرق لپ تاپ بازی و لپ تاپ گیمینگ

برای استعلام موجودی و قیمت این محصول، فرم زیر را پر کنید.