راهنمای جامع خرید مانیتور



راهنمای جامع خرید مانیتور

مانیتور ها قیمت بالایی دارند ولی از تجهیزاتی هستند که صرف نظر از آنها ممکن نیست و هنگام خرید مانیتور باید به آنها به عنوان سرمایه گذاری نگاه کرد .

در اینجا قصد داریم تا با ارائه نکات مهمی که در هنگام خرید مانیتور باید مورد توجه قرار دهید ، شما را در انتخاب و خرید مانیتور مناسب با کار مورد نظرتان راهنمایی کنیم . بنابراین ویژگی های ضروری که لازم است در هنگام خرید مانیتور در نظر داشته باشید را ارائه خواهیم داد .

در ابتدا اشاره به این نکته ضروری است که اگر شما فقط به دنبال یک مانیتور معمولی برای کار ، مدرسه یا وبگردی هستید و نمی خواهید بیش از حد وقت و ذهنتان را درگیر انتخاب و خرید مانیتور کنید ، بهترین انتخاب برای شما یک مانیتور تخت با اندازه ۲۷ اینچ و وضوح تصویر ۴k است ، که دارای پنل IPS می باشد . اگر قصد دارید که مانیتور ارزان تری را خریداری کنید ، یک مانیتور ۲۴ اینچ با کیفیت تصویر Full HD می تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد .

اما اگر می خواهید برای خرید مانیتور مورد نظرتان کمی بیشتر وقت صرف کنید و انتخاب کاملا بدون نقصی داشته باشید ، در ادامه به مواردی اشاره می شود که بهتر است در هنگام خرید مانیتور در نظر داشته باشید :

اندازه مانیتور

بهتر است ابتدا فضای میز و میزان بودجه ای که برای خرید مانیتور در نظر گرفته اید را تعیین کنید . سپس با توجه به ابعاد میز و میزان بودجه تعیین شده ، بزرگترین مانیتور ممکن را خریداری نمایید ، چرا که احتمال اینکه از خرید مانیتور بزرگ پشیمان شوید بسیار کم است ، اما مطمئنا از خرید مانیتور بسیار کوچک پشیمان خواهید شد . 

همچنین مانیتورهایی با صفحه نمایش فوق العاده پهن (wide-screen) با نسبت تصویر ۲۱:۹ (۲:۳۵:۱) وجود دارند . بسیاری از این مدل مانیتورها ، دارای صفحه نمایش خمیده (Curve) و اندازه ۳۴ اینچ ، با وضوح تصویر کمتر از ۴k هستند .

راهنمای جامع خرید مانیتور - فروشگاه اینترنتی استوکالا

وضوح تصویر

وضوح تصویر که به آن رزولوشن نیز گفته می شود در واقع اشاره به تعداد پیکسل های عمودی و افقی به کاررفته در صفحه نمایش دارد . در اگر از نظر مالی محدودیت ندارید ، پیشنهاد می شود که به خرید مانیتور با وضوح تصویر 4k ، اقدام نمایید . اما اگر برای خرید مانیتور بودجه محدودی را در نظر گرفته اید به دنبال مانیتور کامپیوتر با نسبت تصویر ۱۶:۹ باشید . معمولا این قبیل مانیتورها دارای وضوح تصویر Full HD ( ۱۰۸۰×۱۹۲۰ ) هستند . برای به دست آوردن نسبت تصویر کافی است که مقدار رزولوشن افقی را بر مقدار رزولوشن عمودی تقسیم کنید . عدد بدست آمده برای نسبت تصویر ۱۶:۹ باید مقدار 1.77:1 باشد .

کاملا واضح است که هرچه وضوح تصویر مانیتور بالاتر باشد بهتر است . بین مانیتورهای دارای رزولوشن Full HD یا همان ۱۰۸۰ پیکسل و مانیتورهای دارای رزولوشن پایین تر اختلاف قیمت زیادی وجود ندارد پس سعی کنید به دنبال خرید مانیتورهای دارای رزولوشن بالاتر باشید .

راهنمای جامع خرید مانیتور با رزولوشن بالا - فروشگاه اینترنتی استوکالا

مانیتورهای کوچکتر از ۱۹ اینچ غالبا دارای رزولوشن HD هستند اما در عوض بسیاری از مانیتورهای بزرگتر دارای رزولوشن Full HD می‌باشند . اگر یک مانیتور FHD انتخاب کنید ، در محیط سیستم‌عامل فضای کار بیشتری در اختیار خواهید داشت و می‌توانید فیلم‌های Full HD را با کیفیت اصلی مشاهده کنید .

مانیتور لمسی

اگر از سیستم عامل ویندوز ۱۰ استفاده می کنید و به اندازه طول آرنج با مانیتور فاصله دارید یا حتی به مانیتور خود نزدیک تر هستید ، از مانیتور لمسی ( Touch screen ) استفاده کنید . دقت داشته باشید که اگر اقدام به خرید مانیتور لمسی کنید ، اما فاصله تان از مانیتور بیشتر باشد خیلی برایتان خوشایند نخواهد بود .

راهنمای جامع خرید مانیتور لمسی - فروشگاه اینترنتی استوکالا

تکنولوژی پنل مانیتور

اگر می خواهید برای کارهای معمولی و متعارف اقدام به خرید مانیتور نمایید ، نیازی نیست که در رابطه با انواع تکنولوژی های ساخت مانیتور اطلاعات بسیار دقیق و کاملی داشته باشید . کافی است بدانید که پنل TN ارزان ترین نوع پنل است که دارای کیفیت معمولی است ، پنل VA دارای کیفیت بهتری نسبت به پنل های TN است و پنل های IPS و LPS یکسان هستند و دارای بهترین کیفیت هستند .

اما اگر عکاس و یا طراح هستید و یا یک گیمر هستید که نیاز دارید زاویه دید و دقت رنگ ها بالا باشد ، بهتر است به دنبال خرید مانیتور با پنل IPS باشید . مانیتور دارای پنل IPS رنگ ها را با دقت بسیار بالاتری نسبت به مانیتور دارای پنل TN نمایش می دهد . در مقابل مانیتور دارای پنل TN زمان پاسخگویی سریعتری دارد اما زاویه دید محدودتری دارد و قیمت مناسبتری نیز دارد . مانیتورهای معمولی غالبا مجهز به پنل TN هستند .

طراحی ظریف و منحصر بفرد

مانیتور کامپیوتر از جمله بخش هایی از سیستم کامپیوتری است که مدت زمان زیادی صرف نگاه کردن به آن خواهد شد . بنابراین بهتر است مانیتوری را انتخاب نمایید که برایتان جذابتر است و با ظاهر ظریف و زیبایی که دارد ، نظر شما را به خود جلب می نماید . اغلب افراد به دنبال مانیتورهایی هستند که حاشیه باریک و ظریف و ضخامت بسیار کمی داشته باشند .

راهنمای جامع خرید مانیتور با طراحی زیبا و منحصربفرد - فروشگاه اینترنتی استوکالا

پورت های مانیتور

در هنگام خرید مانیتور دقت کنید که اتصالات ورودی مانیتور با اتصالات خروجی کامپیوترتان مطابقت داشته باشد . اگر تطابق ندارد به یاد داشته باشید که آداپتور یا تبدیل لازم را خریداری کنید .

ویژگی ها و امکانات مانیتور

امروزه مانیتورهای با امکانات بسیار متنوعی طراحی و ساخته می شوند . به طور مثال ممکن است شامل اسپیکر ، هاب USB ، اسلات های کارت حافظه و موارد دیگر باشند . همچنین مانتیورهایی با ویژگی های پشتیبانی مانند : ویژگی تصویر در تصویر هنگام اتصال به دو سیستم ، طراحی شده اند . با توجه به اینکه مانیتور کامپیوتر چه کاربردی باید داشته باشد ( بازی ، طراحی ، ویرایش فیلم و عکس و … ) با ویژگی ها و امکانات متفاوتی طراحی و ساخته می شود . به طور مثال اگر به دنبال استفاده مناسب از فضای میز کارتان هستید بهتر از مانیتورهایی که دارای ویژگی مانیتور دوم ، اسپیکر و پورت های متنوع هستند استفاده کنید .

راهنمای جامع خرید مانیتور دوگانه - فروشگاه اینترنتی استوکالا

در پایان به این نکته اشاره می کنم که اگر یک گیمر هستید ، به دنبال مانیتوری باشید که از پلت فرم تقویت تصویر استفاده می کند و با کارت گرافیک شما ( G-Sync برای Nvidia یا FreeSync برای AMD ) مطابقت دارد و دارای تأخیر ۵ میلی ثانیه یا کمتر است .

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود / عضویت
یک کد تأیید به شماره همراه شما پیامک خواهد شد
ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف(00:60)

اگر کسی رو نداری که برای خرید راهنمایی ات کنه، این فرم رو پرکن ما کنارتیم 😉

  • کیبرد انگلیسی

تماس 👈

شبکه های اجتماعی 👈

راه ارتباطی در تمام پیام رسان های داخلی و خارجی 👈

09014704950

استوک

ما در تلاشیم قیمت ها رو به روز نگه داریم، ولی به دلیل افزایش لحظه ای قیمت درهم امارات، لطفا قبل از ثبت سفارش، قیمت را تلفنی چک کنید.

درخواست برای : راهنمای جامع خرید مانیتور

برای استعلام موجودی و قیمت این محصول، فرم زیر را پر کنید.