گرافیک GT و GTX

تفاوت بین کارت گرافیک GT و GTX چیست

تفاوت بین گرافیک GT و GTX چیست؟

کارت گرافیک GT و GTX ، ارزش افزوده ای در صنعت بازی سازی داشته اند. کارت های گرافیک اختراع شده اند زیرا نیازهای صنعت بازی های ویدیویی به جزئیات بالا و عملکرد اضافی در حال افزایش است.  ما هزاران کارت گرافیک مختلف داریم.

برخی از سری کارت های گرافیک برای کارهای سطح ابتدایی مانند کارهای دفتری ، ویرایش ویدئو سبک و بازی های قدیمی مانند GTA Vice City ، NFS Underground و غیره ساخته شده اند. و برخی از آنها می توانند از عهده کارهای سنگین ویرایش ویدئو ، بازی های گرافیکی مانند GTA 5 ، The Witcher 3 و غیره برآیند.

انویدیا GT در مقابل GTX

تفاوت Nvidia GT با Nvidia GTX این است که سری GT فقط وظایف سطح ابتدایی مانند کارهای اداری ، انجام بازی های قدیمی و ویرایش فیلم های سبک را بر عهده دارد. از طرف دیگر ، Nvidia GTX می تواند کارهای پیشرفته و گرافیکی را با سهولت انجام دهد و همچنین برای انجام بازی های مدرن مانند GTA 5 ، The Witcher 3 در تنظیمات فوق العاده متوسط ​​نیز استفاده می شود.

Nvidia GT یک سری سطح ابتدایی Nvidia است که برای عملکرد سطح پایین ساخته شده است. از طرف دیگر ، انویدیا GTX سری پیشرفته تر و با کارایی بالا توسط انویدیا است.

انویدیا GT چیست؟

GT یک سری کارت گرافیک ارزان قیمت و سطح ابتدایی است. انویدیا به خودی خود یک شرکت کارت گرافیک است. GT مخفف gran turismo به معنی ماشین بزرگ است. سری GT برای مشتریانی است که نمی خواهند هزینه زیادی برای رایانه خود خرج کنند.و سری GT را انتخاب می کنند زیرا مقرون به صرفه است .

سری GT در بین پخش کننده های زنده ، گیمرهای سنگین ویدئویی و مواردی از این دست محبوب نیست. به این دلیل است که سری GT عملکرد فوق العاده ای را ارائه نمی دهد و این همان چیزی است که گیمرهای سنگین به آن نیاز دارند. سری GT بیشتر برای گیمرهای معمولی است. هر کسی که به دنبال انجام بازی های ویدیویی است اما به تنظیمات گرافیکی اهمیتی نمی دهد ، می تواند به دنبال یک سری GT باشد.

کسانی که می خواهند نوستالژی روزهای قدیمی را زندگی کنند ، سری GT را نیز خریداری می کنند زیرا سری GT می تواند به راحتی بازی های قدیمی و بدون هیچ گونه گرفتگی را اجرا کند.

سری GT یک سری سطح ابتدایی است بنابراین عملکرد در یک سطح خاص قفل می شود. عملکرد به طور عمده توسط تعداد موجود هسته Cuda و سرعت ساعت حافظه محدود می شود. نرخ فریم در ثانیه بازی های ویدیویی محدود است. معماری سری GT نیز عملکرد را محدود می کند.

انویدیا GTX چیست؟

انویدیا GTX مجموعه ای از کارت های گرافیک با هزینه متوسط ​​و با عملکرد بالا توسط انویدیا است. GTX مخفف gran turismo به علاوه سرعت اضافی است. شما می توانید GTX را یک اتومبیل مسابقه ای تصور کنید. سری GTX مشتریانی را هدف قرار می دهد که پول کافی داشته و عملکرد بالایی می خواهند.

پخش کننده های زنده ، بازی های سنگین ، ویراستاران ویدیوی حرفه ای ، تحلیلگران داده ، همه آنها سری GTX را انتخاب می کنند زیرا کار آنها به عملکرد بالا بستگی دارد. افرادی که پول دارند معمولاً سراغ GTX می روند.

سری GTX دوباره در بین سیستم های اداری ، صاحبان سیستم های خانگی محبوب است اما در مورد خرید GTX هیچ هیاهویی وجود ندارد. اگرکار  شما با گرافیک کمتری هم راه میوفتد ، چرا برای عملکردی که حتی از آن استفاده نخواهید کرد ، هزینه بیشتری پرداخت کنید؟

هر شخص جدی در بازی یا گیمرهایی که به صورت جریانی زنده زندگی می کنند ، معمولاً با GTX همراه می شوند زیرا عملکرد سطح بالا و بازی در تنظیمات فوق العاده متوسط ​​برای آنها مهم است.

سری GTX عملکرد بالایی دارد. عملکرد به طور عمده از تعداد اضافی هسته های Cuda موجود است. همچنین ، ساعت حافظه در سری GTX سرعت بالاتری دارد و بنابراین سرعت فریم در ثانیه را در بازی های ویدیویی بهبود می بخشد.

تفاوت های اصلی بین کارت گرافیک GT و GTX؟

  • Nvidia GT یک سری کارت گرافیک های سطح پایین است. از طرف دیگر ، Nvidia GTX یک کارت گرافیک سری با عملکرد بالا است.
  • سری Nvidia GT دارای تعداد کمتری از هسته های Cuda و سرعت کلاک حافظه کمتری است. از طرف دیگر ، سری Nvidia GTX دارای تعداد بیشتری هسته Cuda و سرعت کلاک حافظه بالاتر است.
  • سری Nvidia GT عمدتا برای کارهای اداری ، بازی های سبک و ویرایش فیلم های سبک منظور شده است. از طرف دیگر ، سری Nvidia GTX عمدتا برای بازی های سنگین ، پخش زنده و ویرایش فیلم های سنگین در نظر گرفته شده است.
  • در سری Nvidia GT ، اگر Nvidia 1030 GT را در نظر بگیریم – دارای 384 هسته Cuda و سرعت ساعت حافظه 3 Gbps است. از طرف دیگر ، در سری Nvidia GTX ، اگر Nvidia 1050 GTX Ti را در نظر بگیریم – دارای 784 هسته Cuda و سرعت حافظه 7 گیگابیت بر ثانیه است.
  • از آنجایی که انویدیا GT تعداد کمتری از هسته های Cuda و سرعت کلاک حافظه کمتری را دارد ، در مقایسه با Nvidia GTX کندتر خواهد بود و عملکرد کمتری خواهد داشت.سری GT را می توان به عنوان یک ماشین بزرگ تصور کرد. هموار ، اما نه همیشه ، اجرا می شود. سریع نیست از طرف دیگر می توان سری GTX را به عنوان یک اتومبیل مسابقه ای تصور کرد. سریع و روان اجرا می شود.

نتیجه

سری کارت گرافیک GT و GTX بسیار متفاوت هستند و هر دو برای اهداف مختلفی در نظر گرفته شده اند. سری GT یک سری سطح ابتدایی است. این برای کارهای سبک مانند کارهای دفتر ، بازی های ویدئویی سبک ، ویرایش فیلم های سبک و غیره منظور شده است. از طرف دیگر ، سری GTX یک سری در سطح عملکرد بالا است. این برنامه برای کارهایی مانند ویرایش ویدئو سنگین ، بازی های ویدیویی سنگین و پخش جریانی مستقیم در نظر گرفته شده است.

اگر بودجه اندکی دارید و کارتان با گرافیک معمولی هم راه میوفتد ، کارت های گرافیک سری GT تهیه کنید. از طرف دیگر ، اگر پول خوبی دارید و عملکرد بالا معیار تصمیم گیری در خرید است ، یک سری GTX تهیه کنید!

جستجوی کاربران برای این مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود / عضویت
یک کد تأیید به شماره همراه شما پیامک خواهد شد
ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف(00:60)

اگر کسی رو نداری که برای خرید راهنمایی ات کنه، این فرم رو پرکن ما کنارتیم 😉

  • کیبرد انگلیسی

تماس 👈

شبکه های اجتماعی 👈

راه ارتباطی در تمام پیام رسان های داخلی و خارجی 👈

09014704950

درخواست برای : تفاوت بین کارت گرافیک GT و GTX چیست

برای استعلام موجودی و قیمت این محصول، فرم زیر را پر کنید.