بسته بندی

اصول صحیح بسته بندی وارسال به انبار محصول در قرمزاستوک

آیا بسته‌بندی واقعا اهمیت دارد؟

جدا از دلایل مختلفی که می‌توان در تایید اهمیت این مساله مطرح کرد، نقش مهم بسته‌بندی، ایجاد یک تجربه‌ی خرید لذت‌بخش و راضی‌کننده برای مشتری است.

قرمزاستوک تلاش می‌کند تا کالا را در بهترین شرایط و با بسته‌بندی مناسب به‌دست مشتریان برساند اما کالاهای فروشندگان قرمزاستوک، باید قبل از ارسال به انبار هم دارای بسته‌بندی و لیبل مخصوص باشند.

انبار قرمزاستوک، همه‌ی محصولات را مجددا با بسته‌بندی مخصوص برای مشتری ارسال می‌کند اما به این نکته توجه کنید که ممکن است محصول شما برای مدتی طولانی در انبار نگه‌داری شود یا مشتری شما از شهری دور محصول را سفارش داده باشد، حتی گاهی ممکن است کالا به‌اندازه‌ای آسیب‌پذیر باشد که در راه ارسال یا در مرحله‌ی ورود به انبار قرمزاستوک صدمه ببیند پس بسته‌بندی باید به‌نحوی انجام شود که کالا در هر شرایطی سالم به‌دست مشتری برسد.

هزینه‌ای که در مرحله‌ی تصفیه حساب از فروشندگان دریافت می‌شود، هزینه‌ی پردازش و ارسال محصول است و قرمزاستوک بابت بسته‌بندی محصولات هزینه‌ای از فروشندگان دریافت نمی‌کند.

نکات مهم در بسته‌بندی محصول

برای ارسال محصولات به انبار قرمزاستوک، باید محصول را با توجه به ماهیت و شرایطش در بسته‌بندی مناسب قرار داده و لیبل مشخصات مربوط به محصول را روی آن بچسبانید. منظور از بسته‌بندی مناسب محصول در واقع پوششی است که کالا را از صدمات احتمالی مصون می‌دارد.

بسته‌بندی می‌تواند با توجه به نوع محصول متفاوت باشد:

  • استفاده از کارتن مناسب، قرار دادن ضربه‌گیر و بالشتک بسته‌بندی اطراف محصول، شیرینک کردن، فوم پیچی، استفاده از کاور پلاستیکی چسب‌دار، زیپ کیپ و… از روش‌های مختلف بسته‌بندی محصول است.
  • بسته‌بندی محصولات چندتکه باید به‌صورتی انجام شود که تمام قطعات محصول، یکجا و در یک بسته گنجانده شود و با یک لیبل قابل شناسایی باشد.
  • کریستال، کالاهای شیشه‌ای، آینه باید به‌صورت کامل با ضربه‌گیر پوشانده شوند و در‌صورت لزوم در کارتن قرار گیرند.
  • کالاهایی که هیچ‌گونه پوشش و محافظی ندارند حتما قبل از ارسال به انبار بسته‌بندی شوند.
  • کالاهایی مثل خاک و کود باید شامل بسته بندی اولیه (بسته بندی اصلی خود کالا) و بسته بندی ثانویه (بسته بندی توسط خود فروشنده) باشد. مثلا با استفاده از کارتن، زیپ کیپ، پک و غیره.

لیبل چیست؟

لیبل، نمایانگر نوع و ارزش محصول در انبار قرمزاستوک است و الصاق درست لیبل در پردازش و جایگذاری محصول در انبار، اهمیت زیادی دارد.

لیبل مشخصات و قیمت محصول، باید قبل از ورود کالا به انبار الصاق شود و این مورد هم در مورد محصولات فروشندگان و هم محصولات قرمزاستوک اجباری است.

در الصاق لیبل حتما به این نکات توجه کنید:
  • هر کالا را در بسته‌بندی مجزا و با یک لیبل به انبار تحویل دهید.
  • لیبل باید به‌صورت کامل، بدون خط خوردگی و پخش شدن جوهر، چاپ شود.
  • دو یا چند لیبل نباید روی کالا نصب شود. فقط یک لیبل واضح و خوانا.

الصاق لیبل قبل از ورود کالا به انبار، توسط فروشنده اجباری است اگر لیبل در انبار چاپ می شود، باید توسط فروشنده یا نماینده ایشان در انبار روی کالاها الصاق شود.

نکات بسیار مهم درباره‌ی ارسال محموله به انبار

نکات بسیار مهمی در زمان ایجاد محموله، چاپ و الصاق لیبل مشخصات کالا و ارسال محموله وجود دارد که رعایت نکردن هر کدام از این نکات باعث اختلال در کار انبار، ناقص دریافت شدن محموله، تاخیر در ارسال سفارشات مشتری و در نهایت جریمه‌ی فروشنده می‌شود.

جهت جلوگیری از ایجاد این مشکلات، فروشندگان باید قبل از ایجاد محموله و زمان ارسال و تحویل آن به انبارهای دیجی‌کالا به نکته‌های زیر توجه کنند:

تحویل به موقع محموله و ارسال به انبار صحیح

انتخاب بازه زمانی ارسال هنگام ساخت محموله در پنل به شما کمک می کند تا زمان مناسب برای مراجعه به انبار را با توجه به ظرفیت آنبار در ساعات روز انتخاب کنید.

برای بالا بردن کیفیت خدمات در انبار و جلوگیری از بالارفتن زمان انتظار، لازم است در هنگام ساخت محموله، انبار صحیح و زمان مناسب را انتخاب کنید و حتما در همان زمانی که خودتان انتخاب کرده اید به انبار صحیح مراجعه کنید.

با توجه به اینکه عدم ارسال به موقع محموله یا ارسال به انبار اشتباه، امکان عملکرد منظم همکاران انبار را غیرممکن ساخته و موجب نارضایتی کلیه فروشندگان خواهد شد، عدم مراجعه در بازه زمانی انتخاب شده یا مراجعه به انبار اشتباه، از سه شنبه ۱۲ آذر ۹۸ مشمول جریمه مطابق لیست زیر خواهد شد:

  1. اگر در ماه کمتر از ۱۰ محموله ارسال کنید، برای بیشتر از ۲۰% تاخیر در ارسال محموله یا ارسال به انبار اشتباه  – به ازای هر محموله که با تاخیر/اشتباه ارسال کرده اید ۳۰۰،۰۰۰ ریال
  2. اگر در ماه بین ۱۰ تا ۲۰ محموله ارسال کنید، برای برای بیشتر از ۲۰% تاخیر در ارسال محموله یا ارسال به انبار اشتباه  – به ازای هر محموله که با تاخیر/اشتباه ارسال کرده اید ۵۰۰،۰۰۰ ریال
  3.  اگر در ماه بیشتر از ۲۰ محموله ارسال کنید، برای بیشتر از ۲۰% تاخیر در ارسال محموله یا ارسال به انبار اشتباه  – به ازای هر محموله که با تاخیر/اشتباه ارسال کرده اید ۷۰۰،۰۰۰ ریال

از شما تقاضا داریم با ارسال به موقع محموله خود به انبار صحیح، از جریمه شدن و بالا رفتن زمان انتظار در انبار جلوگیری کنید.

محموله های ارسالی با پست از این قانون مستثنی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود / عضویت
یک کد تأیید به شماره همراه شما پیامک خواهد شد
ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف(00:60)

اگر کسی رو نداری که برای خرید راهنمایی ات کنه، این فرم رو پرکن ما کنارتیم 😉

  • کیبرد انگلیسی

تماس 👈

شبکه های اجتماعی 👈

راه ارتباطی در تمام پیام رسان های داخلی و خارجی 👈

09014704950

درخواست برای : اصول صحیح بسته بندی وارسال به انبار محصول در قرمزاستوک

برای استعلام موجودی و قیمت این محصول، فرم زیر را پر کنید.