راهنمای درج کالا

راهنمای قدم به قدم درج تا فروش کالا

برای راه‌اندازی کسب‌و‌کارتان در «فروشگاه اینترنتی قرمزاستوک»، فقط کافی‌ است چند قدم بردارید تا یکی از اعضای خانواده‌ی بزرگ قرمزاستوک شوید.
ابتدا باید به عنوان فروشنده ثبت نام کرده و منتظر بمانید تا از سمت قرمزاستوک تایید شوید. پس از تایید قرمزاستوک، باید چند مرحله را پشت سر بگذارید تا کالای شما برای فروش روی سایت آماده شود. احتمالا در نگاه اول کمی سخت به‌نظر می‌رسد ولی نگران نباشید ما قدم به قدم همراه شما هستیم و تمام مراحل را در قالب ویدیوهای آموزشی در اختیارتان قرار می‌دهیم.

موضوعات مقاله

  • مرحله‌ی اول (ثبت‌نام)

  • مرحله‌ی دوم (درج کالا)

  • مرحله‌ی سوم (قیمت‌گذاری و درج گارانتی)

  • مرحله‌‌ی چهارم (ساخت محموله)

  • مرحله‌ی پنجم (صدور فاکتور)

مراحل ثبت‌نام

در فروشگاه‌های آنلاین که فروشنده حضور فیزیکی ندارد، وظیفه‌ی ارائه‌ی اطلاعات فنی و مشخصات ظاهری بر عهده‌ی اطلاعاتی است که شما در پنلتان برای هر کالا درج می‌کنید. در واقع شما باید تمام مشخصات کالایتان را در پنل مرکز فروشندگان درج کنید. تمام اطلاعاتی که مشتری هنگام مراجعه به یک فروشگاه آفلاین از آن برخوردار می‌شود از جنس، رنگ و سایز کالا گرفته تا قیمت و کاربرد آن. فروشگاه آنلاین خود را از طریق پنل اختصاصی‌تان مدیریت کرده و به فروش کالاهایتان بپردازید.

مرحله‌ی اول

  • ابتدا باید به عنوان فروشنده ثبت نام کرده و منتظر بمانید تا از سمت قرمزاستوک تایید شوید.
  •  ثبت‌نام شما در پنل فروشندگان، به منزله‌ی امضای قرارداد است و از لحاظ قانونی الزام آور است. (نیازی به نسخه‌ی کاغذی قرارداد نیست).
  • بعد از اینکه ایمیل تاییدیه‌ی قرمزاستوک را دریافت کردید، در اولین قدم کافی‌ست به آدرس seller.new.ghermezstock.ir مراجعه کنید.
  • نام کاربری و رمز عبورتان را وارد کرده تا به پنلتان دسترسی پیدا کنید.
  • حتما توجه کنید که شما باید در یکی از کلاس‌های (کارگاه حضوری یا وبینار غیر حضوری) آموزشی مرکز فروشندگان شرکت کنید. امکان شرکت در این کلاس آموزشی در مرحله آخر ثبت نام فروشندگان فراهم شده است.

در قدم بعدی شما ممکن ست نیاز باشد یکی دو کار را انجام دهید:

۱- درج و اعلام قیمت برای محصول ثبت شده روی سایت
۲- ایجاد محصول جدیدی که روی سایت ثبت نشده

در زیر به بررسی و آموزش این دو روش می پردازیم:

حالت اول: درج و اعلام قیمت محصول ثبت شده

برای درج و اعلام قیمت شما می‌توانید از طریق صفحه فروشگاه کالای مورد نظر خود را جستجو کنید، و از طریق دکمه فروش این محصول قیمت خود را درج کنید:

آموزش و اطلاعات بیشتر این روند به صورت تصویری

 

حالت دوم: ثبت کالای جدید

برای آموزش کامل این روش اینجا کلیک کنید.

اما برای ثبت به این روش نکات زیر حائز اهمیت است:

۱-زمانی که می‌خواهید محصولی را درج کنید، اگر نام تجاری (برند) موردنظر شما از قبل در سیستم قرمزاستوک ثبت نشده باشد باید از طریق فرم تماس پایین تمام صفحات سایت موضوع «درخواست ثبت برند» را تکمیل کنید. لازم به ذکر است در توضیحات حتما لینک سایت برند گذاشته شود و در ضمیمه هم لوگوی برند آپلود شود.

۲ . ممکن است کالا نیاز به نوشتن شرح داشته باشد. شرح کالا، توضیحاتی راجع به ماهیت، ویژگی‌های اصلی و کاربردهای محصول است که کاربر نیاز به دانستن آن‌ها دارد.

۳ . در فروشگاه اینترنتی قرمزاستوک قوانین خاصی برای عکس‌های کالا وجود دارد، این قوانین برای یک‌دست کردن تصویر کالاهاست و دقیقا همان ویترین زیبا و مرتب یک فروشگاه آفلاین است.

۴ . برای اینکه عکس کالاهایتان تمام استانداردهای تصاویر قرمزاستوک را داشته باشد می‌توانید از سری ویدیوهای آموزشی ویرایش عکس استفاده کنید.

برای این موضوع فایل قالب محصولات را از لینک زیر دانلود کنید.(پسوند psdمناسب فتوشاپ).

بعد از اینکه در پنل مرکز فروشندگان فرآیند ایجاد محصول را انجام دادید، یعنی مشخصات کالایتان را درج و عکس‌های مربوط به کالا را بارگذاری کرده و انتشار دادید، منتظر بمانید تا کارشناسان قرمزاستوک، محصول ایجاد شده را تایید کنند تا بتوانید کالایتان را قیمت‌گذاری کنید. اگر محصول شما از نظر درج محتوا پایین‌تر از استاندارد باشد، کارشناسان قرمزاستوک مواردی که باید ویرایش شوند را در صورت امکان به صورت اتوماتیک براساس مشخصات بین المللی کالا ویرایش خواهند کرد و گرنه دلیل رد شدن اعلام خواهد شد و ویرایش کنید و مجدد ارسال کنید.

مرحله‌ی سوم

۱ . مرحله‌ی سوم یکی از مهم‌ترین مراحل است، شما باید کالایتان را قیمت‌گذاری کنید. پس از قیمت‌گذاری، محصول شما روی سایت قرمزاستوک موجود شده و فروش‌تان آغاز می‌شود. توجه کنید که قبل از حضور در یکی از کلاس‌های آموزشی (حضوری یا وبینار) امکان قیمت‌گذاری روی محصولاتتان وجود ندارد.

۲ . همه‌ی کالاها در قرمزاستوک باید طبق قوانین و تعهدات قرمزاستوک و ضمانت‌نامه (مهلت تست) ارائه شوند و ضمانت‌نامه بر اساس ماهیت و نوع عملکرد کالاها به چند عنوان تقسیم می‌شود.

مرحله‌ی چهارم

در این مرحله شما موفق شدید کالایتان را روی سایت ر نمایش دهید. از اینجا به بعد منتظر فروش محصولاتتان باشید.

۱ . به‌محض اینکه اولین سفارشتان را دریافت کردید باید سفارش را محموله کرده، لیبل زده و با بسته‌بندی مناسب در زمان تعیین شده به انبار قرمزاستوک ارسال کنید.

  • ایجاد محموله

2 . برای بسته‌بندی محصولات جهت ارسال آن‌ها به انبار قرمزاستوک نکات و قوانینی وجود دارد.

  • اصول صحیح بسته بندی محصول

۳ . برای این‌که آمار دقیقی از تاریخ سفارشات، جزییات سفارشات و موجودی کالایتان در انبار قرمزاستوک داشته باشید می‌توانید از منوی سفارشات مشتریان در پنل اقدام کنید.

  • سفارشات

۴ . در بعضی از مواقع شرایطی وجود دارد که شما می‌خواهید یک محموله‌ی جداگانه ایجاد کنید، یعنی بخشی از کالاهای‌تان را در انبار قرمزاستوک دپو (نگهداری) کنید، برای این موضوع اقدام به ساخت محموله‌ی بدون سفارش کنید.

  • ساخت محموله‌ی انبارش

۵ . شما باید همیشه گزارشی از سفارشات نهایی شده‌ی خود، وضعیت یک سفارش از نظر فروش و یا مرجوع شدن کالاهایتان را داشته باشید. همچنین جزییات سفارشات مثل زمان سفارشات، زمان خروج کالا از انبار، وضعیت یک سفارش (فروش و مرجوعی ) ،کد سفارش، کد محصول و کد تنوع مواردی است که شما باید همیشه در جریان آن‌ها باشید.

  • گزارش سفارشات نهایی شده

مرحله‌ی پنجم

تا اینجای کار خیلی خوب جلو آمدید، شما محصولتان را درج و قیمت‌گذاری کردید و فروش کالایتان را در پربازدیدترین فروشگاه آنلاین خاورمیانه آغاز کردید.

۱ . ممکن است در مرحله‌ی آخر یعنی زمانی که کالا فروخته شد، مشتری از شما درخواست فاکتور داشته باشد.

از تاریخ یکم دی ماه ۱۳۹۷ مسئولیت صدور فاکتور فروش و برگشت از فروش برای مشتری بر عهده قرمزاستوک خواهد بود.

لذا تقاضا داریم از تاریخ ذکر شده از صدور فاکتور برای مشتریان خودداری فرمایید.

۲ . فقط یک نکته باقی مانده است. آمار دقیق فروش!

در داشبورد پنل فروشندگان اطلاعات کاملی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا میزان فروش ماه گذشته را بررسی کرده و با مقایسه ماه‌های قبل، برای آینده پیش‌بینی کنید. همچنین از روند صعود یا نزول فروشتان آگاهی پیدا می‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود / عضویت
یک کد تأیید به شماره همراه شما پیامک خواهد شد
ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف(00:60)

اگر کسی رو نداری که برای خرید راهنمایی ات کنه، این فرم رو پرکن ما کنارتیم 😉

  • کیبرد انگلیسی

تماس 👈

شبکه های اجتماعی 👈

راه ارتباطی در تمام پیام رسان های داخلی و خارجی 👈

09014704950

درخواست برای : راهنمای قدم به قدم درج تا فروش کالا

برای استعلام موجودی و قیمت این محصول، فرم زیر را پر کنید.